HTML

Az Androidom és én (No meg egyéb dolgok...)

Itt alapvetően az Android-os programokról, Galaxy 3-ról, Alcatel OT-995-ről és Asus MeMo Pad HD7-ről olvashatsz majd. De lesz benne más is...

Utolsó kommentek

Fészbúk

Partner oldalak

Lagfix+data2SD telepítése, előnyei, ismert hibái

2011.02.09. 11:17 emerzee

Előszó:

Íme Szabof1 tollából egy leírás, hogy miképp lehet a telefont felgyorsítani, és a telepítős memóriáját nagyságrendekkel megnövelni.

(Időközben, a nokiaprogramokon elkezdtem összeszedni Padawan hozzászólásaiból a dolgokat, de Szabof1 megelőzött... ;) )

Amit tudni kell a dologról a telefon oldaláról: Vannak hibái, ezek le vannak ide írva. Amit tudni kell a memória kártya oldaláról: Egy idő után el fog használódni. Akártyát ez a fajta használat a várható élettartamát tekintve nagyon megterheli.
Amit tudni kell még az ext2 file rendszerről: Nincs benne hibajavítás (ez az ára a sebességnek). Ha valamielvész rólla, akkor az elveszett. Érdemes a telefont hetente 1x minimumújraindítani, hogy le legyen ellnőrizve a rendszer integriása.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az itteni leírás, szigorúan azoknak szól, akik értenek a dolgokhoz. Ha nem értesz hozzá, akkor hagyd a francba! (Sajnálom, de nem vagyok egyszemélyes helpline, és semmi kedvem hülye kérdésekre válaszolgatni. Ha a leírás alapján nem tudod megcsinálni, sajnállak! Ha csak ezeket a dolgokat csinálod meg, amik ide le vannak írva, akkor elrontani nem tudod a telefonod, de ha valami mást bénázol el, és elrontod a telefonod, akkor magadra vess. Semmiféle felelősséget nem vállalok az itt leírtak esetén történő adatvesztésre, vagy telefonelrontásra. A tesztelést Szabof1 végezte, nálla gyönyörűen megy.)
 


 
 
Szeretnéd, ha nem kellene pár hasznos program, 1-2 navi (pl iGO) és 5-10 játék telepítésekor elkezdeni törölni a meglevő programok közül, hogy egy újabbat kipróbálhass? Nos, akkor ez a bejegyzés neked szól!
 
A Lagfix+data2SD egy lényeges dolgot csinál: a /data partíciót (itt tárolódnak a telepített programok és az ő adataik) az SD kártyára teszi át. Itt kellően nagy méretet (nekem 1 GB) lehet lefoglalni erre a célra az alapból elérhető 170 MB helyett.
 
A telepítés nem igényel factory resetet és a remove_lagfixme.bat program segítségével bármikor eltávolítható.
 
Particionálni kell az SD kártyát. (A kapcsolódó műveleteket a Lagfix+data2SD-vel
letöltött "Format sdcard.doc" állomány szépen képekkel kiegészítve leírja
angolul.) Mielőtt nekilátsz, ments le mindnet a kártyáról. Ha Froyód van és
raktál át app2sd-vel az SD kártyára programokat, akkor azokat tedd vissza a
belső memóriába vagy szedd le őket (uninstall).
A particionálásra az otthoni használatra ingyenes gyöngyszemet, a MiniTool
Partition Wizardot (Home Edition) javasolják. A program telepítése után:
* Csatlakoztasd a telefonodat úgy, hogy a PC-d lássa a memóriakártya tartalmát.
* Az SD kártyáról (jobb gomb + "Delete") töröld a meglevő particiót. Vigyázz,
nehogy a géped winchesterét tedd tönkre!
* Hozz létre egy új particiót, az "Unallocated Space"-re jobb gombbal kattintva
és a "Create"-et kiválasztva. Itt úgy állítsd be a "Partition Size" értékét,
hogy az "Unallocated Space After" az általad várt 500 MB vagy 1 GB (1024 MB)
legyen. Az új partició neve sdcard legyen, a típusa Primary és FAT32.
* Kattints az új particióra jobb gombbal és választ a "Format"-ot, itt a
meghajtó neve "sdcard" legyen FAT32-vel és default cluster mérettel.
* Kattints az "Unallocated Space"-re jobb gombbal, majd válaszd a "Create"-et.
Itt a partició nevét hagy üresen, válaszd a "Primary"-t és az "ext2"-t.
* Az új ext2 particióra jobb gombbal kattintva formázd meg ezt is. A név itt is
legyen üres, a típus legyen ext2 és a méretet állítsd 4 KB-ra.
* És itt egy nagyon fontos rész következik, ami kimaradt a dokumentációból:
jelöld be a FAT32 particiót "Active"-nak!
 
Nos, akkor megpróbálom összefoglalni a Lagfix+data2SD telepítést
1. Mindegy, hogy 2.1 (Eclair) vagy 2.2 (Froyo) van a telefonodon- állítólag mindegyiken tesztelve van. Én Froyo JPF-fel próbáltam.
2. Rootolt telefon kell hozzá. Szerintem a legjobb rootoló (ami ráadásul a 2.1-gyel és a 2.2-vel is működik, a SuperOneClick 1.5.5.
3. Telepíteni kell a BusyBox 1.17.1-et. Ez új linux parancsokat ad a rendszerhez, ezek több programhoz is kellenek, ennek is. Nekem nem ment könnyen a BusyBox telepítés. Először a Marketről töltöttem le, de hiába akartam a program indítása után az "Install" gomb megnyomásával telepíteni az új parancsokat, mindig panaszkodott valamire. Aztán az egyik fórumon azt olvastam, hogy a Titanium Backup segítségével menni fog - ment is. Szóval a Titanium Backup telepítése után panaszkodni fog, ha nincs fent a BusyBox, a megjelenő üzenetet le kell okézni, majd az alapképernyő alján középen levő "Problems?" gombra kell kattintani és ott választani a BusyBox letöltését és telepítését. Amig nincs fent a BusyBox, addig ne is lépj tovább!
4. Állítsd be a debug módot: Beállítások/Alkalmatások/Fejlesztés/USB-hibakeresés (én az "Ébren maradást is be szoktam jelölni, hogy ne kapcsolja le közben a képernyőt és végig lássam, hogy mi történik).
5. Persze le kell tölteni a Lagfix+data2SD file-jait (a legelső hozzászólásból) és ki kell csomagolni.
Itt jegyzem meg, hogy a napokban megjelent egy béta frissítés is, de azt még nem próbáltam. Ebben az ismert hibákat javították plusz a particionálás is automatizálva lett és az első verzióban meglevő 500 MB illetve 1 GB méret helyett a futás során lehet egyedi értékkel megadni az SD kártya ext2 (/data) particiójának méretét.
6. Ha még eddig nem tetted volna, akkor dugd rá a telefont USB-vel a gépedre, majd indítsd el a PC-n az install_lagfix.bat programot. Ez a csomagban benne levő ADB segítségével végzi a dolgát (pl. archiválja a meglevő /data particiót, elkészíti az új /data particiót, majd visszamásolja az adatokat az új (ext2) particióra).
7. A telefon kétszer újraindul. Innentől használható.
8. Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy sikerült-e akkor az „adb shell df” parancsot kell kiadnod az alábbiak szerint a PC-n a Lagfix+data2SD könyvtárából (ahol az adb.exe található):
C:\Windows\system32>e:
 
E:\>cd e:\Setup\Android\LagfixV2+data2SD\apollo5800_lagfix_1GB\apollo5800_lagfix_1GB\
 
e:\Setup\Android\LagfixV2+data2SD\apollo5800_lagfix_1GB\apollo5800_lagfix_1GB>adb shell df
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
/dev: 126052K total, 0K used, 126052K available (block size 4096)
/mnt/asec: 126052K total, 0K used, 126052K available (block size 4096)
/system: 198875K total, 188041K used, 10834K available (block size 1024)
/cache: 33592K total, 12K used, 33580K available (block size 4096)
/efs: 2044K total, 1227K used, 816K available (block size 512)
/system/sddata: 1091020K total, 130340K used, 960680K available (block size 4096
)
/data: 977656K total, 95432K used, 882224K available (block size 4096)
/mnt/sdcard: 6629852K total, 2517436K used, 4112416K available (block size 4096)
 
/mnt/secure/asec: 6629852K total, 2517436K used, 4112416K available (block size
4096)
 
e:\Setup\Android\LagfixV2+data2SD\apollo5800_lagfix_1GB\apollo5800_lagfix_1GB>
Akkor sikerült a művelet, ha a /data: után jó nagy számot látsz és nem valami kicsit (150.000 max. 200.000 körüli számot).
 
Ismert hibák az első verzióban (melyeket a 2. verzió javít):
·        A telefon vibra funkciója nem működik.
·        A telefon indulásakor a „SAMSUNG” logó megduplázódik.
·        Az időzóna elállítódik.
Hamarosan az új verziót is telepítem, ha elég stabil lesz és időm is lesz rá, és akkor frissítjük ezt a bejegyzést.
Zökkenőmentes telepítést és problémáktól mentes használatot kívánok mindenkinek!
 
szabof1 kukuc yahoo pöty com

12 komment

Címkék: tipp hack leírás android ext2 ötletelés jogi nyilatkozat i5800 galaxy 3 lagfix ext2 lagfix szabof1

A bejegyzés trackback címe:

https://emerzee.blog.hu/api/trackback/id/tr72648802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabof1 2011.02.09. 16:49:35

Éppen most szembesültem azzal, hogy az FM rádió csak zajt ad. Lehet, hogy pont emiatt? Pedig a rádió nekem fontos.
Továbbá egyre gyanúsabb, hogy a nehézkes feloldás (főleg bekapcsolás vagy bejövő SMS után) is ennek a kárára írható. És 1 nap alatt kétszer kapcsolt ki a zsebemben a telefon. (
Mondjuk én gyakorlatilag egyszerre léptem meg a JPF Froyóra váltást + a motafoca ROM felrakását és a Lagfix+data2SD telepítését. Bármelyik vagy akár egyik sem okozhatja az új problémáimat. Sőt az is lehet, hogy a kikapcsolás a régi 2.1-es automata 2G/3G üzemmód miatt van itt is.

Még mielőtt megszidnátok, hogy ezeket miért nem írtam bele a fenti leírásba: mindegyik akkor lett nyilvánvaló, miután már emerzee közzé tette.

A tapasztalatokat folyamatosan közlöm.

jszem 2011.02.09. 19:32:15

Sziasztok!
Nekem sajnos nem akar sikerülni, particionálás után nem ismeri fel a memóriakártyát.
Ha újra formázom akkor persze igen.

szabof1 2011.02.09. 22:20:21

@jszem: Beállítottad a FAT32 particiót aktívnak?

szabof1 2011.02.10. 19:55:02

Elfelejtettem beírni a particionálási rész végére, hogy "Apply"-jal kell a műveleteket végrehajtani. Itt találtam egy jó leírást magyarul az SD kártya particionáláshoz: androidunderground.info/index.php?option=com_content&view=article&id=156:sd-kartya-particionalasa-szamitogepen&catid=38:modifikacio&Itemid=91

szabof1 2011.02.11. 10:00:34

Előkészületképpen az új verzió telepítésére, leszedtem az eredetit és csodák-csodája meggyógyult az FM rádióm! :D

szabof1 2011.02.12. 11:45:44

Nem sikerült az új változatot szóra bírnom. Újrahúztam a JPF-et és valamiért nem települ fel jól a BusyBox, mert a Lagfix+data2SD telepítője azt írja, hogy nem találja. Pedig próbáltam a Titanium Backuppal is. :(

Megpróbáltam viszont a Link2SD-t: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326
Ez eddig nekem tökéletes. Ennek is kell egy ext2 partició az SD kártyán (a méret mindegy) - ha ez megvan, akkor kell telepíteni (Marketről). Gyakorlatilag olyan mint a Froyo app2SD-je, van egy GUI-nk, amin oda-vissza pakolhatjuk a telefon memóriája és az SD kártya ext2 particiója között a programokat.
Egy napja nézem, de még az olyan programok is átrakhatók vele, mint a Battery Indicator, iGO vagy akár a Titanium Backup - és ezek jól is működnek.
Nekem eddig ez jön be a legjobban. És ez is működik Eclair 2.1-gyel!
Ha rendesen backupolunk (szerintem a MyBackup Root a legjobb választás), és a legfontosabb programokat meghagyjuk a telefon memóriájában, akkor nagy problémánk nem lehet - max. egy SD kártya hiba után visszapakoljuk a mentett programokat.
Egyedüli szépséghiba, hogy alapból minden a belső memóriába települ és utána kell átrakni. Ja, és jó lenne még bele egy csoportos kijelölés is, mert most csak egyesével lehet mozgatni a programokat.

szabof1 2011.02.12. 14:46:00

clark68 kolléga tapasztalatai a V2-es Lagfix+data2SD-vel (az ő hozzájárulásával):
"Az elmúlt 2 nap eredménye hogy a Lagfix v2 felrakása
20 próbálkozás után sem sikerül.
A BlackMarket 2 napja nem megy(Applanet)
Elkövettem egy hülyeséget,kipróbáltam a GST nevű appot,ezen belül is a battery icont próbáltam lecserélni szép kerekre ami jelzi hány százalékon van.Ne próbálja ki senki romcsere lett a vége.(kicseréli csak utána instabil a rendszer ki-bekapcsol.)
Ezzel az akcióval újraépítettem mindent
1.JPF fel
2.Root gond nélkül, Super OneClick 1.5.5 ShortFuse
3.Busybox telepítés
4.Mivel sokadjára sem sikerült a Lagfix arra gondoltam
hogy adok neki még egy esélyt és kipróbálom a bétát.
Sd kártyát kivettem a telóból és a laptopom sd meghajójával csináltam a partcionálást,utána kártya vissza debug módba rá az asztalira és ráeresztettem a LagFix bétaverziót végigfutott és azt irta hogy inditsam ujra a telefont.
Ugy néz ki hogy sikerült, a telefon látja az sdcard részt,telepítettem egypár progit minimális tárhelyet
foglalnak.
Kipróbáltam megy a zenelejátszó és a rádió is.
További tapasztalatokat irok róla később.
UI:Mindegyik művelet után reboot!"

VarGabi 2011.04.03. 16:30:55

Helló!

Nem találom a linket a lagfix+data2sd letöltéséhez. Az 5. lépésnél akadtam el. Segíts! :S

szabof1 2011.04.03. 19:57:25

@VarGabi:
Igen, azt írja a fejlesztő az első mondatban, hogy egy teljesen új megoldáson (egy új ROM-on) dolgozik és ezért törölte.
Feltettem neked ide: data.hu/get/3686186/LagfixV2data2SD.rar

Én megpróbálnám a Link2SD-t. Arról is találsz bejegyzést ezen a blogon. Meg a Google-be is ha beírod, hogy "Link2SD", akkor lesz rá leírás.

VarGabi 2011.04.03. 23:33:32

Köszi. Sikerült :)
süti beállítások módosítása