HTML

Az Androidom és én (No meg egyéb dolgok...)

Itt alapvetően az Android-os programokról, Galaxy 3-ról, Alcatel OT-995-ről és Asus MeMo Pad HD7-ről olvashatsz majd. De lesz benne más is...

Utolsó kommentek

Fészbúk

Partner oldalak

Alapvető programok (szerintem)

2013.12.20. 21:33 emerzee

Jön a karácsony, és egyre több mindenki kap műszaki cikket karácsonyra. Ezek közül is sokan kapnak tabletet. A fórumon felmerült a kérdés, hogy melyik programokkal érdemes felvértezni a készüléket, hogy az ember lánya mindenre tudja használni.

Szerintem, a legjobb, ha mindenki maga fedezi fel a programkínálatot, és néz utána a problémái megoldásának. Ettől függetlenül mégis segítek, hátha tippeket adok, az induláshoz.

Minden Androidos rendszer tartalmaz beépített programokat. Ezek jobbak vagy rosszabbak, tartalmaznak minden nekünk kellő funkciót, vagy sem. Nincs szinte olyan belső funkció, amelyikre ne lenne alternatíva, akár sokkalta több és jobb funkcióval. A gyártók ezen felül jellemzően telerakják saját programjaikkal a rendszert. Ezek vagy kellenek nekünk, vagy nem. Szerintem nem érdemes törölni őket, mert lehetnek olyan frissítések, amelyek ellenőrzik a rendszer fájljait, amikhez akár az általuk berakott programok is kellhetnek, és nem megy fel a frissítés, lévén azt érzékeli a rendszer, hogy már belebuheráltak. Vannak erre is megoldás, lentebb mindjárt írom.

Az alábbi felsorolás az én listám. Lehet, idővel bővülni fog. Nem biztos, hogy a legjobb programok, de én ezeket találtam, és az én igényemnek ezek kellenek. Nem feltétlen használom a programok összes funkcióját...

Launcher: A felület, amin a programjaid eléred. Ikonok, gadgetek ide kerülnek...

Nova launcher. (Most ezt használom.) Nekem azért tetszik, mert tud a főoldalakra mappákat kirakni, és a programlistában azonnal elérem az alkalmazáskezelőt.

Kábelmentesítés: Ne kelljen a kábelekkel bajlódnom ha össze akarom kötni a számítógéppel.

Airdroid. Itt a blogban találsz róla leírást.

Reklámmentesítés: Mert a reklámokat mint más is, én is útálom...

Adblock Plus. Persze a Google-nak nem tetszett az ötlet, hát leszedték az összeset a Play-ről. De a neten megtalálható.

Billentyűzet program: Mert kellenek az ékezetek.

AnySoftKeyboard. Jól beállítható billentyűzetprogram, letölthető magyar kiosztással.

QR kód értelmezés: Mert ebből nagyon sok van az Androiddal kapcsolatban.

Barcode Scanner. Nagyon jó kis program. Az egyetlen hátránya, hogy a nem latin írásmódok közül, nem mindet tudja értelmezni.

Zseblámpa alkalmazás: Mert kell a fény a sötétségbe.

Color flashlight. Én ezt az egyszerű programot szeretem. Rábökök, és csutka fényerőre löki a képernyőt, fehér háttérrel. A vakut is be tudja kapcsolni zseblámpa gyanánt, sőt tud s.o.s-t villogni, vagy stroboszkópozni, vagy futófeliratot megjeleníteni, és még jó pár mást is.

Disk info: Hogy tudjam, mi foglalja a legtöbb helyet:

DiskUsage. Megmutatja, hogy melyik mappák a legnagyobbak az adott meghajtón. Ha kell a hely, érdemes elindítani a rendrakás előtt. Lehet egy tesztelésre letöltött navigációs program ottfelejtett maga után egy nagy csomó térképet...


Navigáció inicializálás:

GPS Test. Ez megmutatja, hogy mennyi műhód van felettem, és bepozicionálja a helyem. Mindezt szép és áttekinthető formában.

Vírusokkal szembe:

Eset Mobile Security & Antivirus Nekem ez vált be.

Filmlejátszó:

MX Player. Mert eddig csak 1 film volt, amivel nem boldogult. Nagyon sok minden beállítható, tud Hardware módot is.

Ha éjjel az ágyban kütyüzni támad kedvem:

Night Mode. Lesötétíti a képernyőt, hogy mást ne zavarjon a kütyüd fényereje.

Képek nézegetéséhez:

QuickPic. Szerintem, sokkal jobb, mint a gyári galéria alkalmazás. Az első androidos napom óta ezt használom. Nagyon szupi képmanager program.

Kapcsolattartás:

Skype. Mert az én ismerőseim ezt használják. Tudom vannak még más programok is, lehet másoknak azok jönnek be, de ennek van a legnagyobb hagyománya, és ami fontosabb, van asztali kliense. (Mondjuk, a legfrissebb verzió nem jön be annyira, de van régebbi mentésem, ami barátságosabb...)

Irodai alkalmazás:

Eddig a Smart office-t használtam, de már nagyon tervben van a Kingsoft Office. Azt hiszem, hamarosan át is térek rá. Nekem ugyebár alapvetően a dokumentum megjelenítéshez kell, de időnként szerkesztek is rajta.

Média stram:

Skifta. A blogban találsz leírást. Media file-ok távoli elérése, lejátszása.

Adat küldés eszközről eszközre normális sebességgel:

SuperBeam. Ezzel a programmal, eszközről eszközre tudsz file-kat küldeni wifi kapcsolaton keresztül. Nem feltétlen kell hozzá router, mert felépíti a kapcsolatot magában is. Androidos telefon-tablet párosnál elengedhetetlen.

Biztonsági mentés:
Titanium Backup. Ehhez kell a root. Le tudod menteni a programjaid, adatokkal együtt (legtöbb esetben.) Újratelepítés előtt létszükséglet.

Filekezelés:

Total Commander. Ezzel mindent megtehetsz filerendszer szinten. Én a kétpaneles megoldás miatt szeretem.

Külső adathordozók elérése:

USB OTG Helper. Beilleszti a rendszerbe a külső adathordozókat. Elvileg kezeli az ntfs meghajtókat is, de ezt én még nem teszteltem.

Hangerő információ és szabályozás:

Volume Ace. Grafikusan kijelzi a hangrőcsúszkák aktuális állapotát, valamint előre beállított hangerő profilok között lehet váltogatni.

Wifi információ:

Wifi Analizer. Wifi jelerősség, és csatorna adatokat kaphatsz a környező wifi eszközökről. Segítségével pl., meg tudod állapítani, hogy a környéken a routerek, melyik csatornán lógnak, és be tudsz állítani a sajátodnak egy kevésbé terhelt csatornát.

Test:

YamTT. Érintés teszter. Kiírja, hogy hány ujjal lett a képernyő megérintve, és azok pozícióját. (Nekem egy véletlen anomália meghatározásához volt nagy segítség.)

Információ:

Zooper Widget. Ezerféle információ kiíratására jó. Agyon konfigurálható widget. Óriási a tudása, és nagyon jól beállítható. Gyönyörű és informatív widgetek készíthetők vele.

Ébresztőóra:

Alarm clock. Jól beállítható, több időpontot is tud, több riasztás kikapcsolási módszer, egyszerű, nem túlbonyolított felület. Óra, stopper, ébresztőóra egyben.

Telefon beszélgetés felvevő:

call recorder. Ez már telefonos progi. Nekem azért kell, mert ha valamit bediktálnak telefonon, azt vissza tudom hallgatni. Legyen az telefonszám, bevásárlólista, bármi. Nem minden készüléken működik, és ha használod, akkor kötelességed szólni a másik félnek, hogy felveszed a beszélgetést! (Bizonyos országokban törvény tiltja a használatát.)

Ebook olvasó:

fb reader. Én ezt szerettem meg a legjobban. Könnyen beállítható, és az én formátumaim megeszi.

Ui.: Elnézést a tördelésért, de valahogy nem jól tördel a blog.hu motorja. Nem ilyen kinézetet szántam neki, de ez lett a vége. :(

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emerzee.blog.hu/api/trackback/id/tr795702621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.12.22. 13:21:52

Zseblámpa: nézd meg, milyen jogokat követel! Állítólag a legnagyobb példányszámban letöltött kémprogramok egyike.
Teszt: fejlesztői opcióknál be lehet kapcsolni valami hasonlót.
Backup: heliumnak nem kell root jog és állítólag van olyan jó, mint a titanium.

emerzee 2013.12.22. 19:46:32

@álfirkász: Tudod, én egy szürke kisegér vagyok, nálam semmi olyan nincs amiért velem foglakozni lenne érdemes. Mindettől független igazad van, és utána nézek másik zseblámpa proginak.

Ami viszont igaz: A play-en szinte minden program kér magának, számára tök felesleges jogokat. Ez ellen nem tudsz mit tenni, mert ha csak olyan programokat raknál fel, amelyek nem "kémkednek" utánad, akkor üres lenne a kütyüd. Ez a szép új világ...

Echoo 2013.12.28. 07:54:53

Köszönöm.....az AdBlok-ot már nagyon hiányoltam.....
Csak sajnoa a proxy beállitással elakadtam.

-Sokat hallgatok zenét. Ezért alapból vent van nálam a
Shezam és a SoundHound is a zeneszámok felismeréséhez.
süti beállítások módosítása