HTML

Az Androidom és én (No meg egyéb dolgok...)

Itt alapvetően az Android-os programokról, Galaxy 3-ról, Alcatel OT-995-ről és Asus MeMo Pad HD7-ről olvashatsz majd. De lesz benne más is...

Utolsó kommentek

Fészbúk

Partner oldalak

Link2SD: Avagy hogyan telepítsünk több programot az SD kártyára

2011.02.12. 13:20 emerzee

 
Újabb Szabof1 blogbejegyzés! Ezúton is köszönjük Neki!
 
Kipróbáltam a Link2SD-t: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

Ez eddig nekem tökéletes. Ennek is kell egy ext2 partició az SD kártyán (a méret
mindegy), mint a Lagfix+data2SD-nek - ha ez megvan, akkor kell telepíteni
(Marketről).

Az ext2 partició létrehozását lásd a cikkek között: SD kártya particionálása
számítógépen (by Lasy)
http://androidunderground.info/index.php?option=com_content&view=article&id=156:sd-kartya-particionalasa-szamitogepen&catid=38:modifikacio&Itemid=91


Gyakorlatilag olyan mint a Froyo app2SD-je, van egy GUI-nk, amin oda-vissza
pakolhatjuk a telefon memóriája és az SD kártya ext2 particiója között a
programokat.

Egy napja nézem, de még az olyan programok is átrakhatók vele, mint a Battery
Indicator (lásd a 2., 3. és 4. képeket), iGO vagy akár a Titanium Backup (lásd
az 1. képet) - és ezek jól is működnek.
Nekem eddig ez jön be a legjobban. És ez is működik Eclair 2.1-gyel!

Ha rendesen backupolunk (szerintem a MyBackup Root a legjobb választás), és a
legfontosabb programokat meghagyjuk a telefon memóriájában, akkor nagy
problémánk nem lehet - max. egy SD kártya hiba után visszapakoljuk a mentett
programokat.

Egy kis szépséghiba, hogy alapból minden a belső memóriába települ és utána kell
átrakni. Ja, és jó lenne még bele egy csoportos kijelölés is, mert most csak
egyesével lehet mozgatni a programokat.

Samsung Galaxy 3-mon tesztelve.

szabof1

 

104 komment

Címkék: áthelyezés app2sd link2sd data2sd lagfix data2sd sd memóriakártya program telepítés

A bejegyzés trackback címe:

https://emerzee.blog.hu/api/trackback/id/tr972655829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabof1 2011.02.17. 11:55:25

Most láttam, hogy új verziót (1.4.1) adott ki a fejlesztő (forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11419321&postcount=346)
A legnagyobb újdonságok:
1. a cache adatokat is át lehet tetetni az ext2 particióra,
2. automatikusan frissíti a linkeket az alkalmazáshoz (2.1-en fontos),
3. van egy új "relink" gomb, amivel úgy tudja újratelepíteni a programot, hogy nem kell letölteni - ez a váratlan programleállások esetén hasznos ("unexpected force closes", "SecurityExceptions"), amit újratelepítéssel javítani lehet.

Akinek nem sikerült korábban a telepítés (2.1), annak érdemes lehet újra megpróbálni. Hátha... Jelezzetek vissza, akár sikerült, akár nem!

Letöltés az indító hozzászólásban: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

szabof1 2011.02.17. 22:15:30

Most olvastam, hogy valaki 2.1-es SG3-mal az új verzióval is a már ismert auto-mount hibát kapta.
(forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11434213&postcount=374)

szabof1 2011.02.17. 23:54:25

Lehet, hogy megvan a megoldás a 2.1 auto-mount problémára!
Ezeket a postokat kellene követni (személyesen még nem tudom tesztelni):
1. forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11435352&postcount=376
2. forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11436180&postcount=377
És az elsőben hivatkozott: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894305

Btoms 2011.02.19. 13:01:56

szabof1

Elolvastam a linkelt bejegyzéseket a 2.1 auto-mount problémához, de nem vagyok benne biztos, hogy mindent pontosan értettem-e. Letöltöttem a .ko modulokat, és ha jól értem, azokból csak kettőt, az mbcache.ko-t és az ext2.ko-t kell felmásolni az SD kártyán létrehozott modules könyvtárba.
Ez után el kell indítani a Link2SD programot és az általa létrehozott /system/etc/install-recovery.sh fájl tartalmát kell úgy módosítani, hogy a benne lévő mount sor elé be kell illeszteni az alábbiakat ebben a sorrendben:
insmod /sdcard/modules/mbcache.ko
insmod /sdcard/modules/ext2.ko
Ez után pedig reboot.
Ha ez így szerinted jó, akkor én tesztelném az eredeti T-s 2.1-en és leírnám, mire jutottam.

szabof1 2011.02.19. 13:23:53

@Btoms: Nagyon jó, hogy vállalkozol a kísérleti nyúl szerepéte! :D Már azon gondolkoztam, hogy ideiglenesen visszaállok 2.1-re, hogy körüljárhassam a hibát.
Szerintem, mindent jól írtál le. Én magam is ezeket próbálnám. Ha kérdésed van vagy elakadtál, írj a szabof1 kukkac ya hoo pont c0m címre!

Btoms 2011.02.19. 15:56:15

@szabof1: Kísérleteztem, de eddig nem sok eredménnyel, mail ment.

Btoms 2011.02.19. 18:41:02

Szóval mindenki okulására ideírnám, hogy a Link2SD-t továbbra sem sikerült működésre bírni 2.1-en, az auto-mount script létrehozási hiba továbbra is fennáll.
Kipróbáltuk a fentebb ajánlottakat, de azzal sem sikerült, sajnos.

Btoms 2011.02.21. 20:46:33

Lin2SD további fejlemények.
Írtam az XDA fórumára a problémáról és az alábbi választ kaptam a program fejlesztőjétől:

I am working on this, I will add ext3, ext4 and FAT32 support for the second partition of SD card.

You will be able to use your SD card's second partition as FAT32 instead of ext2 in the new version and since FAT32 is supported in all phones (roms) it will be mounted.

Wait for the new version...

Tehát van re3mény, hogy megoldódik. Úgy látszik, hogy a második partíciót nem tudja ext2-ben kezelni a 2.1 és ha majd az is lehet FAT32, akkor jó lesz, ezen dolgozik a fejlesztő.

sancso 2011.02.22. 22:33:06

Akkor kitartóan várok és maradok 2.1-en, bár már nagyon fárasztó a G3-am lassúsága, főleg a telefon része, kb 5mp mire bejön a névjegyzék...nektek is ennyire lassú?

szabof1 2011.02.23. 21:37:25

Új verzió! forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11574689&postcount=447
Itt már lehet dedikált FAT particióra is linkelni a telepített alkalmazásokat. Még nem próbáltam.

Btoms 2011.02.24. 20:14:13

@szabof1:
Működik a Link2SD az SG3-on 2.1 Eclair-al! A legújabb 1.5.1-es verzió már támogatja a második partíción az ext2-n kívül az ext3-at és a fat16/32-t is. Azt írták, hogy az ext partíciókat nem minden rom támogatja, de a fat-et mind alapból.
Meg is formáztam az SD kártyán a második partíciót primary fat32-re, majd feltettem a legújabb 1.5.1-es Link2SD-t és működik. Egyenlőre átraktam az összes játékot, és 43 helyett máris 83 MB a szabad belső memóriából.
Aki használja már régebb óta, írhatna tapasztalatot, mit lehet az alkalmazások közül átrakni (pl. iGO, MyPhoneExplorer, Astro, stb.), mert azt olvastam, nem minden app működik az SD-ről linkelve.
Innen tölthető le a legújabb Link2SD:
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

sancso 2011.02.24. 23:53:59

Nálam is működik 2.1-en, nagyon profi, köszönöm!

pg.t-cher (törölt) 2011.02.25. 21:00:25

Üdv!

Végigcsináltam az SD-kártya particionálását a leírtak szerint. Feltelepítettem a Link2SD-t és szerettem volna használni, az indításnál bejelöltem az ext2-t. Erre kaptam egy hibaüzenetet:
Root Access Warning
Link2SD could not gain root access.
If you have root access make sure you respond 'allow' to Superuser prompt.

Innentől kezdve nem tudom használni.

Tud valaki segíteni?

szabof1 2011.02.25. 21:56:34

@Hajesz:
Rootolt telefon kell hozzá! Most nézem, hogy ezt már le sem írtam - bocsánat.
Ha rootolni akarsz, akkor 2.2 esetén a SuperOneClick 1.5.5 a legjobb megoldás: androidunderground.info/index.php?option=com_content&view=article&id=398:samsung-galaxy-3-rootolasa&catid=38:modifikacio&Itemid=91

pg.t-cher (törölt) 2011.02.25. 22:00:19

@szabof1: Nekem Galaxy 3-am van és szerintem 2.1-es Android fut rajta, ami meglepő, mert 2 hete vettem. Mi ez a rootolás?

szabof1 2011.02.25. 22:11:29

@Hajesz:
A rootolás azt jelenti, hogy adminisztrátori jogokat szerzel a telefonodon - ez alapból nincs.
1.) 2.1 esetéb a z4root alkalmazás is jó lesz a Marketról, de jó az előzőleg linkelt SuperOneClick is.
2.) Eclairben nem megy az ext2 (mint az az előző pár hozzászólásból is kiderül), de megy a második (dedikált) FAT particióval, ahogy az Btoms és Sancso utolsó hozzászólásaiból is látszik.
A laptetején belinkelt hozzászólás szerint kell a 2. particiót létrehozni, csak ext2 helyett mindenhol FAT vagy FAT32 típust kell választani. 2GB-os SD kártyáig FAT, felette FAT32.

szabof1 2011.02.25. 22:13:30

@Hajesz:
Bocs nincs fent a Marketon. Az XDA fórumról kell letölteni a z4root-ot: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953

pg.t-cher (törölt) 2011.02.25. 23:24:24

Működik, köszönöm a segítséget!

jszem 2011.02.26. 13:47:32

Sziasztok!
Én próbáltam a Link2SD progit, de felemás eredményre jutottam. Az igaz hogy lehet vele programot(vagy a linkjét) mozgatni sd kártyára, de az a furcsa, hogy a rendszermemória mérete nem nő az eltávolított app nagyságával. Részemről inkább a Lagfix -t pártolom, azzal akkora másodlagos rendszerpartícióit készítek a kártyán, "amekkorát" jónak látok. Így bármilyen és tetszőleges nagyságú progit telepíthetek, a telcsi memória érintetlen marad.

szabof1 2011.02.26. 23:34:58

@jszem:
Igaz, de
1.) A Lagfix+data2SD nem megy 2.1 Eclairrel
2.) Az minden programot az SD kártyára tesz. Ha a kártya elszáll, a telefon sem fog működni. Ezzel (Link2SD) a kritikus programokat a telefon belső memóriáján hagyhatod és nem kerülsz bajba kártyahiba esetén.

szabof1 2011.02.27. 07:29:30

@szabof1:
Na jó, fog működni a telefon, de csak a "gyári" alkalmazások. Ha a kártyával baj van, akkor a telepített alkalmazások nem lesznek elérhetők. Ez a kockázat mindkét megoldással, de a Link2SD előnye, hogy meghatározhatjuk, hogy mi maradjon a telefon belső memóriájában és ezek baj esetén is elérhetők maradnak.

jszem 2011.02.27. 10:51:17

@szabof1:
Én csak a Lagfix használatáról tudok beszámolni, az általad említett párosítás nálam kimaradt.
Viszont ez esetben (csak Lagfix) a telepítés klasszikusan zajlik, új program alapból a rendszerpartícióra-memóriába kerül, és ha akarod átrakhatod a kártyára. És ha engedi a program persze :-)

jszem 2011.02.27. 10:57:23

Sziasztok!
Használ valamelyikőtök Kyriilos-féle rom-ot?
Szívesen beszélnék vele tapasztalatokról, mivel szinte mindet kipróbáltam már én is.

szabof1 2011.02.27. 11:03:49

@jszem:
De akkor neked nincs is plusz tárhelyed a programok számára, csak a klasszikus Froyo app2SD.
Én most tettem át egy frissen telepített játékot Link2SD-vel és megnéztem előtte és utána Quick Settings-ben a szabad memória méretét: pontosan annyival nőtt meg, mint amekkora méretet a programra a Link2SD mutatott.

Nekem még egy opció hiányzik ebből a Link2SD-ből: jó lenne, ha a programokkal az adott programhoz tartozó adatokat is át lehetne linkelni. Pl. iGO-nál nagyobb az adatok mérete, mint maga az alkalmazás.

Purczi 2011.02.27. 12:02:18

Sziasztok!
Néhány napja próbálom működésre bírni a programot, de sehogy nem jön össze. Adott egy X10 mini pro gyári rom-mal és egy 32 GB-os kingston memóriakártya. A gondom az, hogy amikor elkészül a particionálás, látszólag minden rendben végigmegy, viszont a link2sd "mount script error" "invalid arguments" hibaüzenettel fogad. Megcsináltam a particionálást egy 2 GB-os kártyával is, azzal tökéletesen működik. Észrevettem viszont, hogy ha a 32 GB-os kártyát újra beteszem a szgépbe és megnyitom a partition wizard-ot, akkor a második particiót unformatted-nek jelzi. Újraformázás és kártya ki-be tétel után újra unformatted-ként látja. A kártyát kicseréltettem, de az újjal is ezt csinálja. Mint említettem, a 2 GB-ossal minden elsőre sikerült. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel, mert még sehol nem találtam megoldást? Köszi!

szabof1 2011.02.27. 13:14:46

@Purczi:
Nekem az eredeti 8 GB-os kártyámmal csinált olyat, hogy a 2. particiót unformattednek mutatta. De a Link2SD-vel tudtam használni. Igaz, pár nap után a kártya sorozatos hibákat produkált és jobbnak láttam kivenni a telefonból. Most egy 4GB-os Kingstonnal használom, ahol minden rendben működik.
Próbáltad más méretű (pl. 8GB, 16GB) kártyával? Lehet, hogy a 32 GB már sok neki?

szabof1 2011.02.27. 13:18:28

@jszem:
Én elkezdtem pár napja az egyik kyrillos ROM felrakását, de az ODIN flash közben a telefon Download progress bar az első egységénél beragadt és 35 perc után kyrillos tanácsára kivettem az akksit. Megpróbáltam még egyszer, de akkor sem sikerült, majd elsőre a sima JPF sem sikerült. Csak másodikra. Utána már nem volt bátorságom megint nekifogni. Pedig kíváncsi lettem volna rá.
Te melyiket tetted fel?

jszem 2011.02.27. 15:56:03

@szabof1:
Én kipróbáltam jó pár verziót.
Sorrendben: ext2.2.1 tar, v1.0.7, v2.2.7.
Nos a három közül egy ment fel simán, mégpedig az ext2.2.1. A v1.0.7 ugyan települt, de indulásnál beragadt a szignál lejátszásánál annyira, hogy csak akksi kivétel segített! Az ext2.2.1 viszont normális volt, mondhatnám tip-top. Azt hiszem a lagfix-es verzát raktam fel belőle! Valamiért mégsem nyerte meg a tetszésem, gyakorlatilag egész nap ezekkel kínoztam a telcsim. :-( Egy csomó progit kivettek belőle, érdekes módon szűz telepítés után mégis kevesebb szabad hely (143MB)volt rajta mint egy "sima" Froyo-n (171MB).
Számomra kissé érhetetlen ez, de lehet egyedi eset is. A wi-fi mintha gyengébb lett volna rajta, pedig amúgy sem izmos. Gyors volt a Quadrant szerint(546pont), de tudjuk, ez igazából a mindennapi használat során nem jön át. A 2.2.7.-ről annyit, hogy frissítésre jó volt. Mivel ha kibontod, 3 fájl van benne, bootloader kivételével bejelőlhetet az Odin-ban. Én mégsem tudtam megbarátkozni ezzel a rom-al, le is vettem, és visszatettem a jól bevált JPF-et. Hát ennyit, bocs ha hosszú lett!

szabof1 2011.02.27. 17:20:33

@jszem:
Nem lett hosszú. Megnyugtattál, hogy nem maradtam le semmi fontosról. Én az alap JPF-et használom az egyik XDA-s emberke kiegészítésével: a system, a data és a cache particiók is ext2-vel mennek. Erre jön rá a Link2SD. Gyors (semmi különös, csak gyors) és csak néha van egy kis újraindulás, mióta kártyát cseréltem (automata mobilnet mellett).

szabof1 2011.02.28. 21:16:39

Eddig két widgettel is kipróbáltam (No Lock és Fancy Widget) és simán mennek. A widgetekre szokták azt írni, hogy nem szabad app2sd-vel a kártyára pakolni. Nos, úgy tűnik, linkelni lehet. :)

szabof1 2011.03.15. 13:45:56

Új verzió: 1.5.4
Az új verzióval a linkelt alkalmazások frissítésekor már üzenetet is kapunk az értesítési területen, hogy a frissített program linkelve van - ráadásul a friss verzió automatikusan átkerül az SD kártya második particiójára.

szabof1 2011.03.15. 21:36:41

Ezt a nokiaprogramok.hu-n találtam: www.nokiaprogramok.hu/modules.php?name=letoltesek&op=show&id=39758
Egy az egyben az én szövegem. :)
Kár, hogy nem említik meg a nevem. :(

Készítettem egy összefoglalót az app2sd témába illő megoldásokról (benne a Link2SD-ről is): androidunderground.info/mithogy/579-programok-sd-re-telepitese-android-21-22-alatt-app2sd-es-tarsai?start=1

szabof1 2011.03.21. 00:10:29

Új verzió: 1.5.5
1.6-2.1 verziókra könnyíti meg az életünket.
forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12209359&postcount=712

mpali29 2011.03.25. 09:26:26

Helló!

8G-ás kártyát milyen partíciókra (tipus, méret) érdemes osztani?

szabof1 2011.03.25. 11:02:20

@mpali29:
Szia! Szerintem nem érdemes 500 MB-nál nagyobbat. Én most már akkorát csinálnék magamnak - most 1 GB-os 2. particióm van, de alig van kihasználva. Szerintem még az 500-ast sem fogod megtölteni, de legalább nyugodt leszel, hogy ha mégis kellene, van hely.
Mivel a programok telepítésekor az adatok maradnak a telefon belső memóriájában, ezért sok program telepítése után még, ha mindet az SD-re mozgatod is, akkor is elfogy a belső memória, mert az adatok felemésztik.

BTZ83 2011.03.26. 21:08:33

Sziasztok!

Galaxi Spica telefonom van. Z4root-tal rootoltam a készüléket, megcsináltam a partícionálást az sd-n (2gb-os, elsődleges fat32, másodlagos ext2), feltelepítettem a link2sd-t és ezt a hibaüzenetet írja: Root Access Warning
Link2SD could not gain root access.
If you have root access make sure you respond 'allow' to Superuser prompt.

Tudnátok nekem segíteni?

szabof1 2011.03.26. 21:59:07

@BTZ83:
Próbáltad a rootot, hogy más programnál működik? (pl. MyBackup Root vagy az alább említett Titanium Backup). Nekem úgy tűnik, mintha vagy nem lenne meg a root vagy nem vetted észre, amikor engedélyezni kellett volna a root jogot.
Ha egyik sem, akkor lehet, hogy a Busybox-ot hiányolja. Telepítetted? Busyboxot legegyszerűbben a Titanium Backup (Marketről - nekem a V3.7.4 van fent) felrakásával lehet telepíteni: "Problémák" gomb (alul-középen) / "BusyBox beszerzése" (alul-középen)...
Még egy: 2.2 Froyoval nem jó tudtommal a Z4root. Én a SuperOneClick programot használom rootolásra. Ez 2.1-en és 2.2-n is jó.

szabof1 2011.03.26. 22:10:23

Na most összekavarodtam. Összekevertem a dolgokat. Nem kell Busybox.
A Link2SD XDA-s topicjában írta valaki, hogy nem kért root jogot a Link2SD.

BTZ83 2011.03.27. 05:59:52

Szabof1:
Én sem emlékszem, hogy kért volna root jogot, vagy csak tényleg nem vettem észre.
Nem próbáltam még semmilyen más programmal, de akkor valamelyiket letöltöm.
Egyébként gyári 2.1-es rom van rajta.

BTZ83 2011.03.27. 06:51:07

Létezhet az, hogy a z4root nem rootolta a telefont? Ugyanis a Titanium backup sem megy. Azt írja: nem sikerült root jogot szerezni. Telepíthetem így a busybox-ot? A superusert fel rakta.

szabof1 2011.03.27. 08:30:09

Lehet. Próbáld meg másik megoldással. Nekem ezzel mindig ment a rootolás: androidunderground.info/telefonok/samsung/samsung-galaxy-3/398-samsung-galaxy-3-rootolasa

BTZ83 2011.03.27. 09:04:59

Rendben, köszönöm! Előtte kell törölnöm a superusert meg a z4rootot? Vagy mehet így?

szabof1 2011.03.27. 13:07:47

Szerintem nem kell törölni. Csak próbáld meg újra.
A következő cikkben az van, hogy az általam is javasolt SuperOneClick általában minden készülékkel működik: androidunderground.info/mithogy/351-nagy-root-cikk

BTZ83 2011.03.27. 18:47:42

Simán lefutott a superoneclick és ugyan azokat a hibaüzenetet küldi. Busybox telepítésekor küld egy értesítést: Hiba, nézze meg a honlapot a probléma megoldásáért. ???

szabof1 2011.03.27. 20:21:17

@BTZ83: És tudsz "MyBackup Root"-ot telepíteni a Merketről? És ha igen, akkor az első induláskor kéri a root engedélyezését? Ha igen, akkor biztosan rootolva vagy és a Link2SD-vel lesz a baj. Ha nem, akkor a root körül lesz a hiba.

BTZ83 2011.03.27. 20:58:15

Telepítettem és indításkor hibaüzenet, miszerint nincs root hozzáférés.

szabof1 2011.03.27. 21:52:25

@BTZ83:
Nem lett tökéletesen rootolva. Próbáld meg esetleg un-rootolni a z4root-tal. Ha nem megy, akkor menteni kellene mindent (programok + adatok) és factory reset vagy újratelepíteni a rom-ot.
Mindenképpen felvenném a kapcsolatot tapasztalt Spica tulajokkal, hogy hogyan lehetne a telefonodat korrekten rootolni.

BTZ83 2011.03.28. 05:42:09

Ok. Keresek egy spica tulajt. Köszönöm a segítségedet!

szabof1 2011.03.28. 11:31:40

@BTZ83:
Szívesen. Mindeképpen jelezz vissza, hogy sikerült-e?!

szabof1 2011.04.03. 23:38:37

Most olvasom a fejlesztő bejegyzését az XDA-n.
Nagyon elfoglalt, de az alábbiak vannak a listáján:
- az adatok linkelése (data könyvtár) - tehát nem fogyna el szép lassan a telefon belső tárhelye
- automatikus link - az új alkalmazások opcionálisan maguktól az SD kártyára kerülnének
- multi select és multi link / unlink / reinstall / uninstall
- backup / restore apps (pl. kártyacsere ill. rom csere esetén nagyon hiányzik)

Ha ezek elkészülnek, akkor hibátlan program lesz!

forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12598450&postcount=854

szabof1 2011.04.13. 11:01:38

Már a jövő héten várható az új Link2SD verzió, amiben benne lesz az alkalmazások adatainak átlinkelése is az SD kártyára.

Tegnap SD kártyát cseréltem és azért, hogy ne kelljen mindent újratelepíteni az alábbi lépésekkel tudtam a linkelt programokat az új kártyára átvinni:
1. ADB-vel lemásoltam a PC-re a 2. partició állományait:
adb pull /data/sdext2
2. kicseréltem a telefonban az SD kártyát
3. átmásoltam a PC-ről az 1. lépésben lemásolt állományokat a telefonra (az 1. SD kártya particióra)
4. Root Explorerrel kiválasztottam az SD kártyáról a 3. lépésben bemásolt állományokat, "Select all", átmentem a /data/ext2 könyvtárba, és itt "Paste"-et nyomtam
5. újraindítottam a telefont és minden működött

szabof1 2011.04.20. 23:06:33

Megjelent a legújabb verzió. Sajnos technikai okok miatt az alkalmazások adatait (még) nem tudta linkelni a fejlesztő, de helyette talált más sok helyet igénylő állományokat:
forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13068071&postcount=986
"UPDATE:
1.6.0
- added option to link library (.so) files along with apk and dex files
- added automatic linking option for the new installed apps
- added ability to link/unlink apk, dex and lib files separately
- added '->' linked indicator to Apk, Dex and Lib labels
- added lib file size and link status information
- added lib size to sort options
- some bugfixes"

G_ery 2011.05.12. 15:31:50

Sziasztok!

Most vettem egy új Galaxi3-at és felraktam rá a Link2SD-t. A memokártyát particionáltam, majd amikor elindítottam az app-ot kiválasztottam, hogy milyen a 2. particio rendszere (ext2), ez a hibaüzenetet kaptam:

'Link2SD could not gain root access.
If you have root access make sure you respond 'allow' to Superuser prompt.'

Segítenétek, hogy pontosan mit is csináljak? Fontos lenne, mert a hely szinte teljesen elfogyott a telóról...

szabof1 2011.05.13. 00:40:35

@Geryke99:
Szia! Rootolni kell a telefont! A legjobbb a SuperOneClick (2.1 Eclair esetén is jó, 2.2 Froyonál meg csak ez megy). Itt van hozzá leírás: androidunderground.info/telefonok/samsung/samsung-galaxy-3/398-samsung-galaxy-3-rootolasa

G_ery 2011.05.13. 17:03:38

@szabof1:
Először is köszi a gyors válaszod, másodszor még egy kis segítségre lenne szükségem.

Elindítottam a progit , csatlakoztattam a telómat, rákattintottam hogy 'Root' és el is indult, de ott hogy "Waiting for device" mindig lefagy. Mit kellene még átállítani, tudnál segíteni?

szabof1 2011.05.13. 17:32:56

@Geryke99:
Megcsináltál mindent, ami a linkelt oldalon volt? Pl. a beállítások-alkalmazások-fejlesztés-USB hibakeresés (vagy debugging) beállítás megvolt? Nekem úgy tűnik, hogy azt valószínűleg elfelejtetted.

G_ery 2011.05.14. 06:53:18

@szabof1:
Megcsináltam mindent, de még mielőtt csatlakoztatnám a telót lefagy a prog.
Nincs véletlenül egy másik program? (Android2.1 van rajta)

szabof1 2011.05.14. 07:43:50

@Geryke99:
Akkor próbáld meg a z4root programmal rootolni: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
Az első hozzászólás végén van csatolva a program. Töltsd le PC-n, másold fel a telefon SD kártyájára és a telefonon a Saját file-ok programban megkeresed és ráböksz, ezzel telepítheted. Aztán elindítod és Root vagy Permanent Root megnyomásával rootolt lesz a telefonod.

G_ery 2011.05.17. 17:10:00

@szabof1:
Köszi a segítséget, végül sikerült.

Lenne még egy kérdésem, ugyan nem ebben a témában, de ide írom, ha már írok. Az érdekelne, hogy lehet-e Galaxy3-on megosztani usb-n keresztül a TVvel a kijelző képét valamilyen progival?

szabof1 2011.05.17. 21:26:19

@Geryke99:
Örülök, hogy sikerült!
Ezt a tévés dolgot nem tudom. Próbáld meg itt megkérdezni: itcafe.hu/tema/re_samsung_galaxy_3_tempo_a_kozepmezonyben/friss.html
Vagy még itt: androidunderground.info/forum/viewtopic.php?f=19&t=5&start=1155
Üdv.

polya95 2011.05.24. 19:02:18

szerintem simán frissítsétek froyora és az alapból tudja

szabof1 2011.05.25. 00:31:28

@polya95:
De a Froyo app2sd megoldása nem képes minden programot átrakni: a rendszerközeli és widget programokat nem teszi át.
A másik problémája az, hogy amikor a telefont USB háttértár módban használod, akkor a Froyo app2sd-vel SD-re pakolt programok elérhetetlenek a telefon számára.
+ a Link2SD megy Froyo nélkül is. :)

polya95 2011.06.05. 18:59:35

@szabof1:
jo ,igazad volt tényleg tök jo

TxB 2011.06.07. 10:44:53

Szia!
Olyan kérdésem lenne, hogy ez a program áthelyezi(azaz törli is a régit), vagy csak másolja a programokat?Tehát biztosan több hely lesz a használatával?

Köszi!

szabof1 2011.06.09. 14:17:05

@teljes képernyő?:
Igen, több helyed lesz a belső ROM-ban, mivel a Link2SD áthelyezi a kijelölt program állományokat az SD kártya 2. particiójára (a program által kezelt adatokat sajnos /még/ nem) és egyben törli a telefon belső memóriájából (a ROM-ból).

zseliakiraly 2011.06.10. 18:52:20

@Purczi: Nekem is ugyanez a problémám. Galaxy 3 Elcair 2.1 - 32Gb-s mSDHC kártya, mindkét partíció FAT32-re formázva, aktívra állítva. Rootolt telefon, su hozzáférést megkapta a program, és ezt dobja ki mindig:
Mount script error
Mount script cannot be created
mount:invalid argument
:(
Tudt valaki rá megoldást?

szabof1 2011.06.11. 00:01:36

Valami a 2. particióval nem gömbölyű. Elsődleges a 2. partició is?

Nekem azzal működött, amit a fejlesztő írt (hevenyészett fordítás):
"Amire szükség van:
1. Root hozzáférés
2. Második partició az SD kártyán. Mindkét paírtició legyen elsődleges /primary/.
Az első FAT partició a standard SD kártya funkciókat látja el. A 2.-at használjuk a linkelt alkalmazások tárolására (ext2, ext3, ext4 vagy FAT32 típusú legyen a 2. partició). /szerk. Galaxy 3 esetén ext2 vagy FAT particiót javaslok/...
A FAT partició minden ROM esetén működik.
Én az ingyenes "MiniTool Partition Wizard Home Edition" Windows alkalmazást használom a kártya particionálásra és formázására.
Újraparticionálás és formázás nélkül is létre lehet hozni a 2. particiót. Csatlakoztasd az SD kártyádat kártyaolvasóval a PC-hez. Nyisd meg a Minitool programot, válaszd ki az SD kártya meghajtóját és méretezd kisebbre /resize/ a létező (az első) particiót, ezt követően nem allokált /unallocated/ területet látsz a kártya végén. Hozd létre /create/ a 2. particiót ext2, ext3 vagy FAT32 típussal (legyen elsődleges és nem logikai), formázd /format/ az előző pl. ext2 vagy FAT típusú file rendszerrel /file system/, majd kattints a végrehajtás /apply/ gombra.
Csatold le az SD kártyát a PC-ről, tedd be a telefonba és indítsd el.
Ennyi. Telepítsd a Link2SD-t, megcsinál mindent magának."

hans 2011.06.17. 12:19:20

Sziasztok.

Egy Htc Desire tulajdonosa vagyok es nekem se mukszik Link2sd..A fentiek szerint particonaltam, probatla igyis ugyis FAT32, ext2, ext3....mindig ugyanaz a probelema..Nekem ezt dobja ki:
Mount script error
Mount script cannt be created.
:cannot creat/system/etc/install-recovery.sh:not enough memory
8Gb kartyam van..mivel irta h nincs eleg hely egy 1 gigas masodik particiot csinatlam. telon max 40-50mb helyet tudtam csinalni de ugyanaz a problema...
Vkinek vmi otlete/tanacsa..jol jonne:)

szabof1 2011.06.18. 13:47:02

Első tippem: talán nem elsődleges a 2. partició. Ha mégis elsődleges lenne, akkor nézem tovább.
Azt már látom, hogy HTC Desire-n nem csak neked jött elő ez a probléma... (Google: 'Link2SD HTC Desire "not enough memory"')

szabof1 2011.06.18. 13:47:58

@hans: Bocs. Az előbbi sajnos nem ment "válasz"-ban.

szabof1 2011.06.18. 13:54:26

@hans: Még egy kérdés: rootolt a telefon? Más programmal már működött a root?

szabof1 2011.06.18. 14:00:24

@hans: Nem értek a HTC telefonokhoz, de szerintem neked is segít ez:
forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12703431&postcount=877
forum.xda-developers.com/showpost.php?p=14227710&postcount=1327
Valami S-ON meg S-OFF dologról (NAND lock) van szó, ami a HTC telefonok sajátja.

hans 2011.06.18. 16:04:21

Elsodleges igen a particio..mar tobszor formaztam jo par helyt utannaolvastam s a leirtakat kovetve csinaltam mindent...Elmeletileg roootolva van igen..de igy utanna nem nagyon csinaltam semmit a telefonnal(vagyis nemtudom h 100%-ra h sikerult-e, esetleg ha megosztanal par olyan dologot amibe megnyilvanul h a telefon teljesen rootolt)..en vegulis azert rootoltam h tudjak helyet felszabaditani a telefonon h tobb alkalmazast tudjak hasznalni..most utannaolvasok a dolgoknak amit kuldtel hadlam mire jutok veluk..s utanna irok meg..
KOszi

szabof1 2011.06.18. 17:31:54

@hans: A rootolás ellenőrzéséhez:
Próbálj meg más root jogot igénylő alkalmazást is, hogy ellenőrizni tudjuk, hogy a rootolás helyes és csak a Link2SD-vel van gond.
Töltsd le pl. a MyBackup Rootalkalmazást ingyenesen a Marketről. Ha annál a root engedélyezése után minden renben megy, pl. tudsz biztonsági mentést csinálni, akkor a Link2SD-vel van a baj, ha nem, akkor nem sikerült rootolni.

szabof1 2011.06.18. 17:40:20

@hans: Most találtam a Marketen egy ingyenes Root Checker programot, azzal is megnézhetnéd.

hans 2011.06.18. 20:19:55

@szabof1: Root acces megvan ugyhogy a root okes..pl ma csinaltam egy rom mentest is a ROM manageren belul clockworkmod recovery segitsegevel..de pl ha felraok egy progit akkor felul fut h link2sd csinalvmit vele. De viszont mikor megnyittom a progit keri h valasszam ki h millyen fajta a particio (ext2,ext3,...)s utanna jelenik meg a hibauzenet.

hans 2011.06.18. 20:36:42

@szabof1: H utannaolvastam a dolgoknak ahogy montad kene s-off neki...erre kaptam is egy videot..
www.youtube.com/watch?v=_cw9xkS20i0
csak annyi h kellen hozza egy AlphaRev 1.8 amit nem kaptam meg ingyen a neten...kicsit fura a forras is alpharev.nl/ Esetleg mashonnan megtudom szerezni? Kosszi

szabof1 2011.06.18. 20:46:40

@hans: Jelezz vissza, hogy sikerült-e!? Kíváncsi vagyok :)

hans 2011.06.18. 21:09:55

@szabof1: Hat meg nincs ahogy, mivel meg nincs Alpharev progim...

szabof1 2011.07.29. 22:39:06

Új verzió: 1.7.0
- többes kiválasztási mód, egyszerre lehet több programot linkelni vagy visszaállítani a linkelésből.

eversmann (törölt) 2011.09.16. 18:47:40

Üdv! A gondom a következő:
Galaxy 3, 2.2, superoneclick root, link2sd. 2.1 alatt nagyon jól ment, most viszont ha lineklni akarok valamit, akkor úgy csinál, mintha minden oké lenne, kiírja hogy sikerült, de a belső memórián ugyan annyi hely marad csak... ötlet?

szabof1 2011.09.19. 13:41:07

@eversmann: Szia!
Az SG3-asomat a fiam kapta meg. A jelzett probléma nála nem jelentkezett pedig már régóta 2.2 van fent.
Nem lehet, hogy Link2SD verziótól függ?
A következőket próbálnám meg, amig nem sikerül:
1. Link2SD cache törlés, újraindítás, teszt
2. Link2SD adatok törlése, újraindítás, teszt
3. Link2SD újrafelrakása (esetleg újabb vagy régebbi változat), újraindítás, teszt
4. Szélsőséges esetben Factory Reset és mindent újra felpakolni.
Ezen a fórumon (itcafe.hu/tema/re_samsung_galaxy_3_tempo_a_kozepmezonyben/friss.html) a mai napig többen használják a Link2SD-t (pl. zsotesz81), náluk is érdemes kérdezősködni.

horike 2011.10.17. 11:02:59

Sziasztok! ha tud valaki segítsen! Megcsináltam 2-gigás kártyával tökéletes! Viszont 8-gigással nem engedi az extr2-es partriciót használni! Segítséget előre is köszönöm!

szabof1 2011.10.19. 14:30:27

@horike: Elvileg mindent ugyanúgy kell csinálni egyetlen kivétellel: FAT helyett FAT32 a 4 vagy több gigabyte-os kártyák eredeti particiója.
Nézd meg még itt is az első bekezdést (hátha segít): androidunderground.info/mit-hogy/programok-sd-re-telepitese-android-2-1-2-2-alatt-app2sd-es-tarsai/link2sd

buda666 2011.10.23. 18:00:02

A Link2SD csak root-olt telón megy?Nekem telenor one touch-om van és hamar megtelik a belső memória nem tudtok rá valamit root-nélkül?

szabof1 2011.10.24. 18:22:58

@buda666: Igen, rootolni kell a telefont és csak akkor fog települni.
Ha 2.2 Android (Froyo) van rajta, akkor mennie kell az App2SD funkciónak: az alkalmazások kezelésénél, ha megnyitsz egy programot, akkor azt át tudod tenni az SD kártyára. Egy kis olvasnivaló: androidunderground.info/mit-hogy/programok-sd-re-telepitese-android-2-1-2-2-alatt-app2sd-es-tarsai

4hnwBToH 2011.11.03. 18:07:24

Rootolt Galaxy mininél hibát dob ki a partícióra, nem tudja csatolni, csináltam már a következőket: fat, ext2, ext3. Egy 2gb-os és két 8gb-os kártyával próbálkoztam.

4hnwBToH 2011.11.03. 18:44:35

@4hnwBToH:
Érdekes, legyaktam a telefont, most a 2 gb-s működik ext fájlrendszerrel.
A 2 db 8gb-os kínai kingston látszólag hagyja magát ext-re partícionálni, de utána rögvest "other" jelenik meg a típusánál. Ezt kivédendő, átraktam fatra, de a link2sd így a korábbi üzeneteket dobja ki.

Tehát az sd kártyára is gyanakodjatok, ha nem megy

qpali 2011.12.04. 14:01:36

Sziasztok!

ZTE Blade-en használom a Link2SD-t, és meg vagyok elégedve vele.
A telefon 162mega tárhelyéből 47mega üres most, miközben az SD kártya EXT2 particióján már 207 megányi cucc van. Cool.
A biztonsági mentésekről viszont még nem gondoskodtam. A Tiatanium Backup-ot akarom feltenni, de nem tudom jól fog-e működni. Szerintetek a Linkelt alkalmazásokat vissza tudja majd állítani?
Esetleg valakinek tapasztalat?

szabof1 2011.12.31. 18:12:33

@qpali:
Szia!
Vissza tudja állítani, de visszaállításkor a telefon belső memóriájába kerül majd (rendszer újrarakás után).
Én még régen (már április óta nem használom, mert Motorola Defym van) úgy csináltam, hogy visszaállításkor először az SD-re szánt programokkal kezdtem és utána linkeltem őket, majd a belső memóriába szánt programok visszaállítása következett.

buda666 2012.01.08. 16:01:21

megcsináltam mindent leírás szerint se a számítógép se a telo nem látja a particiókat tuti hogy mindkettőnél primary-ra kell állítani??
ext 2 nél nem logikaira kell állítani???

A fat 32-es partició létrehozásáig tökéletesen megy a partició látja is minden stb.. ext 2 után eltünik minden!!!!

f.dani 2012.01.08. 22:02:06

Sziasztok. Lenne egy "kis" Problémán a "Link2sd" programmal kapcsolatban. (Vagy velem)

Mindent megcsináltam a leírtak alapján, és mikor tennék át programokat as SD-re akkor egy hibaüzenet fogad "Create link Failure not allowed to su) felirattal. Lenne valakinek, bárkinek, akárkinek valami megoldása ?
Válaszotokat előre is köszönöm, sziasztok.

f.dani 2012.01.09. 21:16:56

Sziasztok. A problémámat megoldottam, ezért kérdésemet tekintsétek tárgytalannak. Üdv

pecy 2012.04.05. 18:52:42

Sziasztok! Segitene valaki, hogy hogyan kell rootolni egy galaxy xcover s5690-et, feltettem a LINK2SD-t es particionaltam az sd kartyat, de keri, hogy rootoljam a telefont. Elore is koszonom

pecy 2012.04.05. 19:03:25

Az android verzioja, ami a telon van: 2.3.6. Nemreg vettem a telefont es nem igazan tudom, hogy kell rootolni. Ezt a problemat viszont mindenkepp meg szeretnem oldani, mert idegesito, hogy ott az okos telefon es nem tudok ra progikat tenni mert a belso memoria nagyon hamar megtelik. Olvastam, hogy a garancia elvesztesevel is jarhat a rootolas, bementem a helyi kirendeltseghez, ahol vettem a telot es azt mondtak h rootolhatom, mert elmeletileg, ha vmi baja lesz, mielott visszaviszem visszaalithatom a gyari bealitasokat

Tmks 2013.08.11. 22:03:56

Szevasztok!Szeretnék 4 Gb - nál nagyobb filmeket (hd és full hd) másolni sd card- ra a telora, hogy tudom formázni ntfs -re. Köszi

emerzee 2013.08.11. 22:13:23

Szia!
Számítógépen meg tudod formázni ntfs-re, de a telefon nem fogja kezelni... Darabold fel a filmet, és hidd el, ez lesz a legegyszerűbb. (A filmdarabolás nem jár konvertálással, tehát annyi idő lesz, mint amennyi az átmásolása...)
süti beállítások módosítása