HTML

Az Androidom és én (No meg egyéb dolgok...)

Itt alapvetően az Android-os programokról, Galaxy 3-ról, Alcatel OT-995-ről és Asus MeMo Pad HD7-ről olvashatsz majd. De lesz benne más is...

Utolsó kommentek

Fészbúk

Partner oldalak

Galaxy 3 és a - gps esete…

2010.11.27. 15:09 emerzee

Mint tudjuk, a telefonunk egy kicsit el lett „hanyagolva” gps ügyben. A-gps került bele.

Ha egyfelől nézzük, az a-gps nem rossz dolog, hisz a mobilszolgáltatótól lekéri az adatokat, és gyorsabban talál műhódokat. Másfelől, nem igazán klassz, hisz a dolog akkor működik, ha a szolgáltató támogatja azt. (Adatforgalommal jár, és még a bázisállomásoknak is tudniuk kell, hogy hol a fenében vannak. ) A poén a következő: 1. (gyártó szempontjából) a-gps:  olcsó = kisebb = kevesebb áramot fogyaszt = nem kell akkora számítási teljesítmény, mivel úgy is a szolgáltató fogja megmondani az alapadatokat 2. (felhasználó) nincs adat előfizetésed? Nem támogatják a körülötted lévő tornyok a helyzetmeghatározást? = szívsz! = Várhatod, amíg a lassabb gps rájön, hogy hol is vagy…

Eredmény: A Galaxy 3-al, megszívtad a helyzetmeghatározást…

(megjegyzem, „fillérekért” lehet kapni SiRFstar III chippeket, amit a samsung, még olcsóban kaphatna meg. Nem emelkedett volna veszettül a tela ára, és nem is lett volna sokkal nagyobb (oldalanként, szerintem, 2-3 mm), de lett volna normális gps, és akár beltéri elérés is.) (De ez az én véleményem.)

No persze, a leleményes hétköznapi ember (szegény ember kézzel nőz), megkapta a programozás képességét,és élt is vele néhány mágus. Össze is rottyantottak nekünk néhány programot.

Az első, amit megemlítek a

Fasterfix

A program alapvetően belő téged valahova a világba (azt Te állítod be, hogy hova), és onnantól, percekkel javul a műhód megtalálási esélyed.

A programot innen tudod letölteni: http://www.bernardbekker.nl/Files/FasterFix_RC2.apk

Kell hozzá root, és Busybox. Rootloni tudunk a blogom alapján: http://emerzee.blog.hu/2010/11/14/live_wallpaper_t_mindenkinek

A busyboxot pedig letölthetjük a marketről:

 BusyBox for Android on AppBrain

 

Telepítés: Letöltöd a fasterfixet, a z4rootot és a busyboxot. Rootolsz, feltelepíted a busyboxot, majd elindítod. Kiírja, hogy nem tudja betelepíteni a busyboxot. Kilépsza busyboxból, feltelepíted a fasterfixet, elindítod, kiválasztod a régiót…

Ha megvagy, a telefont, ha akarod unrootolod, a fasterfixet uninstallálod, a busybox se kell. A fasterfix beírta a dolgokat a telefonba, és müxik…

Ezzel a megoldással, érzésem szerint, feleződött a műholdak megtalálásának az ideje.

 

Második:

GPS optimisation

Feltelepíted (nem kell root, meg ilyenek). Elindítod, ha nincs bekapcsolva a gps, akkor kiabál, bekapcsolod, és müxik. Úgy tűnt, hogy ez is gyorsít a műhód találáson. A marketen nagyon dicsérik.

 

 

A harmadik:

GPS Booster lite

A leírás szerint 3 gps aktiválásig működik, vagy max. 5 percig.

Megmondom őszintén, nem volt lehetőségem még nagyon kipróbálni. Amit viszont kiderítettem róla, hogy ha leszeded a telefonról, és újra installálod, megint működik 3 alkalommal.

(Most olvastam, hogy ha task killerrel kilövöd, majd újraindítod, akkor nem kell újrainstallálni…)

Letölthető:  http://www.speedyshare.com/files/24585458/GPS_Booster_Lite-1.1.apk


Végezetül egy tipp: Nézd meg a telefonodban, hogy a system/etc-ben lévő gps file mit tartalmaz. Ha az ntp_server nem hu.pool.ntp.org, akkor sajna lassú lesz a gps elérésed mindíg.

A rendes gps.conf-nak, ezt kéne tartalmaznia:

NTP_SERVER=hu.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276


 

A gps ről pár szót, ha érdekel:

A gps úgy működik, hogy vannak a műholdak. Ők nagyon pontosan tudják, hogy hol, milyen magasan vannak, és mennyi az atomóra pontosságú idő. Elküldik a világnak a saját adataikat, és a gps-ed kiszámolja az időeltérés alapján, több műhold segítségével a saját helyüket. A vízszintes helymeghatározáshoz (háromszögelés alapján), három pont szükségeltetik. A magasság meghatározásához +1. (Megjegyzem, a műholdak folyamatosan mozognak. Ez viszont annak a lehetőségével jár, hogy azok egy vonalba kerülnek. Ez nem egy ritka dolog. Ha épp azt a három műholdat csíped meg, amelyek egy vonalban vannak, akkor a gps nem tudja meghatározni a pozíciód. Ilyenkor várni kell 15 percet, mert az alatt szétröppennek… Persze, ha épp több mint 3 műhold van feletted, akkor nem gond az egy vonalban lévő 3…)

Köszönet a tippekért: bredokk-nak, és rulez81-nek, illetve a Samsung Galaxy 3 (i5800) fórumnak! ;)

 

Ui.: Szívesen látnék hozzászólásokat a témával.

Ui.2: A közeljövöben egy navigációs progival is megpróbálok majd foglalkozni...

Ui.3: Az előző cikk verzióban, sajnos, elírtam egy 6-ost. Nézd meg a gps.conf-od, mert a fenti már javítva van!

36 komment

Címkék: tipp hack gps leírás root android i5800 galaxy 3 felhasználói programok gps.conf

A bejegyzés trackback címe:

https://emerzee.blog.hu/api/trackback/id/tr662476895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tybi 2010.11.27. 15:32:48

Nekem a GPS optimization van feltéve, és jó. Előtte nem látott soha elég műhódat, azóta nagyjábaól picivel lassabb mint az asus navim, de megbízhatóan működik.

mrbeat2beat · http://marci.co-net.hu/images/allatok/diszno1.jpg 2010.11.28. 12:06:07

Hello bello!

Na most nekem az van hogy valami North America volt itt...
SERVER=hu.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=727

Átirtam...sztetek jó lesz?

Knoxville1904 2010.11.28. 22:55:34

a fasterfix ugyan azt csinálja mint az utolsó pont. átírja a gps.conf-ot...

emerzee 2010.11.28. 23:05:33

Ahogy nézem, europe-ra... Ez, így nem jó...
Most írom át hu-ra... Holnap kiderül...

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2010.12.02. 10:43:33

Fasterfixet én se érzem erős javulásnak, első indítás után jó volt egyszer-kétszer, de korai az öröm azt hiszem azóta úgyanúgy nem...)

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2010.12.02. 10:44:40

busybox mit csinálna? pláne hogy azt írod hogy nem tudja telepíteni? ((-:
úgy mihaszna?

HUNFighter 2010.12.02. 17:44:53

@mrbeat2beat: Helló! Segítsetek!
A gps.conf-ot áírom, de nem menti le system könyvtár megfelelő részén.
Másik: Ha a PC-hez csatolom, felismeri, Kies indit, majd az XP kéri az MTP Device telepítését. Égen-földön nincs, majd a hardver telepítése során a PC kiírja, hogy hiba történt a telepítés alatt, így nem tudom csatolni. Küldjetek lszi. megoldást, linket mindkettőre. Köszi!

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2010.12.02. 17:57:09

@HUNFighter: megírod gépen a gps.confot utána felmásolod az sd gyökerébe utána terminálban ki adod az alábbi parancsokat:

su
remount rw
cat /sdcard/gps.conf > /system/etc/gps.conf
reboot

(terminál és rootról infók a Live Wallpaperes bejegyzésben)

emerzee 2010.12.03. 06:33:53

Hát, az utóbbi időben próbálgattam a gps-es dolgokat. Nem az érdekelt, hogy végig visz e a világon, hanem, hogy hogyan indul.
A véleményem lesújtó...
Nem tudom, kinek indul a gps-e, 10 másodperc alatt, de az enyém,tuti nem.
A legjobb idő 2 perc volt, a ház előtt állva, wifi bekapcsolva. Ott volt a routeremről háló, szerintem, leszedte ami kell. De ez is csak egyszer működött... A gps indulása átlagosan 5-10 perc. Volt, hogy 30km-ert autóztam, mire észrevette, hol is van...
írjátok meg légyszi a véleményeteket, tapasztalataitokat, beállításaitokat, hogy össze tudjunk hozni valami általános megoldást...

Köszi!

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2010.12.06. 15:15:36

@emerzee: egyelőre én itt tartok: átírtam a conf file-t. és ha navigálás előtt újraindítom akkor szépen veszi a műholdakat (szinte azonnal) nagyon könnyen kerül takarásba, lakásban egyáltalán nem működik. nem tudom miért nem megy egy idő után. gondolom összeakad valami programmal.
Nekem a gyors megoldás navigáció előtt terminál indítás:
su
reboot

és akkor vissza is kapcsol a telefon.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2010.12.06. 15:18:33

zárójelbe: az összes többi optimalizálót uninstaláltam...

tasika14 2010.12.25. 17:14:24

Ez a system etc dolog hol van a telefonon mert néztem astroval is meg saját mappába is de nem találtam. Hogy lehet megnyitni?

wuky 2010.12.30. 18:01:38

Hát én is g3 tulaj vagyok... Nálam azért nem kell 5 perc a gps jelhez, Copilot-nál 32mp, Ndrive-nál egy kicsivel több. Mondjuk az e52-emnél az új szofttal a 1 mp volt. Ehhez képest elég szívfájdító ez az idő. Remélem nemsokára kijön a 2.2. szoft és ezt is javítani fogják. Egyébként én is átállítottam a north-america-t de csak europe lett belőle.Nem tom ha átírom hu-ra vagy hungary-ra lesz-e eredménye, látszata?

Ma-ToR 2010.12.30. 18:33:40

Helo, amióta megvettem a G3mam, azóta offline egyszer se tudtam használni a gps-t, probáltam a fasterfixet, több optimalizáló programot semmi eredménnyel. A mrketen lévő GPS analizáló progik, hogy hány műholdat lát mindenhol 0 (Bicske, vonat, XIV kerület) A Gpssetup2-be is kontárkodtam (szerintem csak rontottam rajta) Valaki el tudná küldeni a helyes gpssetup2 beállításokat?

SargaRigo 2010.12.31. 11:10:25

@Ma-ToR: Ha még egy holdat sem sikerült megfognod, akkor lehet hogy érdemes lenne garanciába visszavinni!

Ma-ToR 2010.12.31. 17:16:27

@SargaRigo: Kösz a választ, de már eléggé belaktam a telefont, annyira nem lényeges funkció nekem a GPS, hogy bevigyem szervizbe, csak jó lenne ha működne.

jszem 2010.12.31. 20:45:52

Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit nehézkes vagyok, de a port szám 727 vagy 7276?
Mert 727-el nem működik, viszont pár perc után lefagy!

SargaRigo 2011.01.01. 11:57:59

@jszem: milyen programot nézel?

goranek 2011.01.01. 15:23:03

Nekem tökéletesen megfelel ahogy most van, kb 30 másodperc alatt talál pozíciót. Az általam használt programok, és procedúra:
1.: GPS bootster start
2.: GPSopt start
3.: GpsSetup2 (alapból benne van az androidba, ez egy gpd teszt program)
4.: GpsSetup2-ben: Commands-->Get position.
5.: 30 másodpercen belül talál is pozíciót, és mutatja milyen holdat talált, és mennyit.
Ez kültéren van, wifi és mobilnet nélkül.
Remélem segítettem :))

jszem 2011.01.01. 16:09:23

@SargaRigo:
A maps-al próbálkoztam, de semmi. Ott fagyott is.
Üdv.

jszem 2011.01.01. 16:17:53

Sziasztok :-)
A gps.conf-ról lenne szó, ott szerepel egyszer 7276-os port.
Valamivel lejjebb pedig 727. Erre kérdeztem rá

emerzee 2011.01.01. 16:24:56

aham... mrbeat2beat írta rosszul...

breez 2011.01.03. 00:14:39

@emerzee: A blogodban írtad a helyes gps beállítást a system/etc/gps file-ban. Nálam NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org szerepel. Szeretném átírni hu.pool....-ra. Hogy tehetem meg? Superuser Permission telepítve, de tudom a további teendőket.

breez 2011.01.04. 20:16:09

Köszönöm, már nem aktuális.

A megoldás a gps.conf átírására knoxville prezentálta itt(androidarena.hu/2010/10/samsung-galaxy-3-root-gps-fix-frissites/):

Letöltöd a terminal emulator programot és begépeled a következőt:
su
remount rw
cat /sdcard/gps.conf > /system/etc/gps.conf
reboot

Ha remount-ra azt írja h not found, akkor a következőr írd(ehhez az internet legmélyebb bugyraiba kellett lemennem h megtaláljam:) mert az előző nekem nem működött):

su
mount -o rw,remount /dev/st9 /system
cat /sdcard/gps.conf > /system/etc/gps.conf
reboot

A szóközökre ajánlatos nagyon odafigyelni!

Spyker5 2011.01.05. 19:58:00

Sziasztok

a leírtak alapján eljutottam odáig,h már a telón van a gps.conf, a terminál is felkerült rá, de amikor elkezdem beírni a tenni valókat akkor az su beírása után enter és nem tudok tovább lépni, nem ismeri ezt a parancsot....hol ronthattam el a dolgot?
Előre is köszönöm a segítséget

csomby 2011.01.24. 21:43:11

Sziasztok!

Rengeteg problémám volt a GPS-sel, miután felraktam a FROYO-t. De aztán sikerült megoldani, amit megosztok, hátha másnak is segíthetek vele:

November 30-án vettem egy galaxy 3-at. Nem volt vele nagy bajom, de elvileg a FROYO már támogatná az alkalmazások sd-re való tárolását, illetve a flash cuccokat, ezért feltoltam a I5800XXJP9 romot először. Szép gyors, semmi remegés. De! És itt jöttek a problémák:

- Lassan tér vissza pihenő állapotból, és valóban, csörgés után kell vagy 2 másodperc, mire látok valamit, vagy fel tudom venni a telefont. Ez sem lenne akkora baj, de ez van akkor is, ha bontani akarom a hívást.
- Aksit nagyon szívja, naponta töltöm, és kb. 2 óra beszélgetés padlóra is küldi…
- GPS jelet nem talál 20 perc alatt sem. Pedig semmi nem árnyékolja, a CoPilot mutatja a műholdak erősségét, és még csak meg sem jelenik, hogy valamit is akár gyengén is telálna.
- Telefonálás közben kattog a hangszóró, és néha nem is értem, amit mondanak nekem.

Olvasgattam, keresgéltem, aztán feltoltam a I5800XXJPF rom-ot, ami szintén nem hozott érdemben változást. Kattog, nincs GPS jel, és nem támogatja a flash-t… De itt sem adtam fel, találtam még egy rom-ot, igaz, custom, de bíztam benne, hátha van valami bugfix benne, és így most a JPB_LIGHT_CUSTOM névre hallgató, alapból rootolt, I5800XXJP4 alapú rom, de egyenlőre ebben sem látok érdemben javulást… :-S
Valakinek voltak ezekhez hasonló tapasztalatai?
Melyik az a rom, ami stabilan fut, és legalább a “kattogás” problémát orvosolja??

A GPS probléma megoldódott a következő művelettel:

A vasárnapom azzal telt, hogy a gps-t buheráltam, és végre sikerült megoldani! Mostmár net kapcsolat nélkül is kb. 1 perc alatt talál megfelelő gps jelet. 2-4 műhold 20-30 másodperc alatt megvan, és nem is veszti el (szabadtéren, autóban, buszon). Egyenlőre ez a rész már jónak tűnik. Már csak a kattogást kellene megszűntetni, és akkor nem panaszkodnék.

Röviden, amit csináltam, ami nekem megoldotta a gondot FROYO-n:

- rootoltam a telefont (mindegy, hogy hogyan csinálod)
- FasterFix nevű programmal az aktuális szervert európára állítottam, mivel nem csak az országban szeretném használni a gps-t, és "hu" beállítással sem lett semmivel sem jobb, sőt, talán még lassabb is... Majd egy restart a telefonnak
- *#*#3214789650#*#* kód vagy ha jobban tetszik, parancs a tárcsázóban, így bejön a GpsSetup2 nevű gyári kis gps beállító és tesztelő progi, ami ha épp nincs bekapcsolva a gps, akkor rögtön feldob egy ablakot, hogy kapcsold be azt. (De csak a gps részt kell bekapcsolni, a hálózat és a segítő érzékelők nem kell!! Ezek után egyet vissza lépsz, és bent is vagy a beállításokban.)

GpsSetup2 beállítása:
- gpsOne XTRA menüben: Xtra Enable->Enable, majd egy lépés vissza.
- Settings menüben: Parameter Settings->Position mode, itt felül ki lehet választani, hogy melyik opciót akarod használni, és nekünk az otions3 kell (így elvileg az UP MS BASED és az UP MS ASSISTED kivételével minden mást bepipál)
- a többi beállításhoz nem kellett nyúlnom, azokat hagytam, ahogy vannak.

Elvileg így már működnie kell mindenféle segéd érzékelő és net kapcsolat nélkül.

Ha tesztelni akarjátok, arra is van lehetőség a GpsSetup2-ben:
- Commands menüben: Get position, ahol a start gombbal egyből keresi a műholdakat. Nekem kb. 5-10 másodperc alatt már volt 2 műhold az udvaron, ahol semmi sem árnyékolt. 1 percen belül 6-7 műhold volt már… Ha meguntátok a tesztet, akkor stop, és csak kilépegetsz.

Ha valakinek még problémája van, szóljon bátran, ha tudok, segítek.

csomby

csomby 2011.01.24. 21:45:28

Ja, ezek után semmi terminál tool és egyéb dologra nincs szükség. Akár hova megyek, bekapcsolom, és tesztelem. Pillanatok alatt van megfelelő GPS jel! Buszon ülve, 60-70-es tempónál is bő egy perc, és megfelelő jelet fog! Meg vagyok elégedve vele!! :-)

TGeorgo (törölt) 2011.01.27. 21:30:44

Csomby
Sajnos nekem már a Fasterfix-nél gondom van: hiába állítom Európára, újraindítom - és lám, megint Asia... Mi az ördög lehet az oka?

dugo085 2011.01.30. 11:19:27

Szervusz! Köszönöm szépen az infókat,jó a leírás :) ! A Live Wallpaper-t is feltettem! Minden simán met.

Üdv: Dani

csomby 2011.02.07. 18:51:57

@TGyuri:
A Fasterfix minden megnyitásnál Ázsiát ajánlja fel, mert abc sorrendben az van a lista elején. De ha megnézed, ott lesz felette, hogy Current server: ... És ott az lesz, amit előtte beállítottál.

rookie21 2011.02.08. 12:58:04

Hali!
Nekem a GPSopt bevált, bár lenne mit még javítani nem mindig akar gps jelet fogni..
Viszont olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy milyen navigációt használjak? Aura-t dicsérik de galaxy 3 on nem fut legalábbis nekem nem, Ndrive fagy, CoPilot nagyon jó lenne de hihetetlen makacs, kikapcsolom a díjfizetős autópályát és azért is rávezet, mellesleg mindegy mit adok meg neki hogy gyors rövid vagy gazdaságos mindig ugyan azt az útvonalat dobja.. De a legrosszabb legidegőrlőbb hogy a 25Km es útból csinál 55km est, és hiába állítom be neki a Útválasztást, mintha megse hallaná amit mondok neki! :\ alaki tud ebebn segíteni, hoyg mi baja? Vagy jobb navigátort esetleg?
Előre is köszi választ!

Zoloo 2011.06.22. 20:58:00

sziasztok kiprobáltam midnen modszert amit itt leirtatok valakinek valami egyébb ötlete?

szabof1 2011.06.24. 09:21:07

@Zoloo: 2.2 Froyo? Azzal sokkal jobb a GPS. Vagy már fent van?

atomtudós 2012.07.26. 14:22:32

Sziasztok,

ezt az Android Forums-on olvastam és nekem tökéletesen működött egy gyári beállításokkal bíró Galax 3-on. Előtte egyáltalán nem érzékelt műholdakat, azóta tök jó:

Press *#*#1472365#*#*. This will bring to GPS setting.
Settings -> Parameter Settings -> Address -> Server Type: 1x MPC
Settings -> Parameter Settings -> Position mode: option3
Settings -> Fix Request Settings -> Session Operation: Standalone
Settings -> Fix Request Settings -> Server Option: Local
gpsOne XTRA -> Xtra Enable: Enable
süti beállítások módosítása